A karbantartásért valakinek felelősnek kell lennie – nem is akárhogy!

A tehervagonok karbantartási rendszeréről a 445/2011/EU rendelet (pdf) eddig is kimerítően rendelkezett, a magyarországi üzemben tartóval rendelkező mozdonyok karbantartásával kapcsolatban azonban (most még) meglehetősen szabad a vásár.

Egészen 2018. január 1-ig.

A vasúti járművek üzembehelyezése engedélyezéséről, időszakos vizsgálatáról és hatósági nyilvántartásáról szóló 31/2010. (XII. 23.) NFM rendelet január 1-én hatályba lépő 7. melléklete véget vet ennek az állapotnak. A melléklet címe maga is elborzasztó, tartalma jelentős feladatot ad a vasúti társaságoknak.

A tehervagonok karbantartásáért felelős szervezetek tanúsítási rendszeréről és a 653/2007/EK rendelet módosításáról szóló 445/2011/EU rendelet hatálya alá nem tartozó karbantartásért felelős szervezetekre vagy a karbantartásért felelős szervezet által kiszervezett karbantartási feladatokra vonatkozó követelmények és értékelési szempontok

Eddig is minden vasúti járműnek kellett rendelkeznie karbantartásért felelős szervezettel (Entity in Charge of Maintenance – ECM), működésük azonban nem volt közvetlenül szabályozott. A melléklet hatályba lépésétől kezdve azoknak a szervezeteknek, akik ECM szerepkört látnak el – legyenek karbantartó műhely, vagy vasúti társaság – karbantartási rendszerrel kell rendelkezniük.

Számos vasúti társaság van a Nemzeti Járműnyilvántartásban saját mozdonyának karbantartásért felelős szervezeteként – nekik még egy hónapjuk van arra, hogy elkészítsék és bevezessék karbantartási rendszerüket.

A SafeTrain Kft. kész segítséget nyújtani a vasúti társaságok igényeihez,szervezetéhez legjobban illeszkedő karbantartási rendszer kialakításában.

Share